Blogtrottr
科學發展新聞 - 頭條新聞 - Yahoo奇摩新聞
瀏覽 Yahoo奇摩新聞上的最新科學發展頭條新聞。尋找最新新聞報導,包括科學發展頭條新聞、相關分析與意見、照片等。 
Get the newest, latest, hottest

Find shoes, heels, flats, active, essentials and more in the latest styles. Save up to 40% on select items.
From our sponsors
化學獎得主:20歲研究獲獎
Oct 9th 2013, 16:05

法新社 – 

(法新社斯德哥爾摩9日電) 2013年諾貝爾化學獎3位得主之一的李維特(Michael Levitt)今天告訴法新社,他獲獎的其實是自己20歲時的研究成果。

李維特在他位於加州的寓所表示,被告知自己數十年前完成的研究榮獲諾貝爾化學獎時,心情有如啜飲1杯「3倍濃縮咖啡」。

現年66歲的李維特咯咯笑著說:「我是在博士後之前、20歲時寫出這項電腦程式。」

他表示,今天榮獲化學獎的其實是當年這項程式,但他指出,人們直到今天還持續從中受惠。

李維特說,半夜響起從斯德哥爾摩打來的電話時,他以為自己正在作夢。

他表示:「我以為我在作夢。我的手機從未響過,我通常只接收簡訊或電子郵件。一開始,我還以為是有人打錯了。」

李維特說,自己的第一個反應「一如既往,不敢相信,我的心跳急遽加快」。

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers. Five Filters recommends:

Media files:
top0001b.131010000505.jpg (image/jpeg)
You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 chinjie444 的頭像
    chinjie444

    手機推薦App@3C科技資訊

    chinjie444 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()